وبلاگ شیراز

کلمات کلیدی

شهرهای دیدنی شمال برای مسافرت در فصل تابستان

دیدنی های شمال

خنک ترین شهر شمال در تابستان

بهترین مقصد سفر به شمال در تابستان

بهترین روستای شمال برای تابستان

بهترین جای شمال برای مسافرت

برای مسافرت کدام شهرهای شمال ایران در تابستان خنک‌ترند؟

مقاصد تابستانی جذاب ایران

در تابستان به کجای ایران سفر کنیم

بهترین مکان برای سفرهای تابستانی

بهترین مقصد سفر تابستانی

بهترین مقاصد برای سفر تابستانی

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان

بهترین جای شمال در تابستان

بهترین جا برای سفرهای تابستانی

قیمت اجاره ویلا در زیارت

دیدنی های روستای زیارت

اجاره ویلا درزیارت با ویوی جنگل

اجاره ویلا درزیارت با ویوی آبشار

اجاره ویلا در زیارت

اجاره ویلا در روستای زیارت

اجاره ویلا ارزان در زیارت

اجاره سوئیت در زیارت

اجاره خانه روستایی در زیارت

اجاره آپارتمان مبله در زیارت

ییلاقات گیلان

سوباتان کجاست

روستاهای دیدنی شمال ایران

روستاهای دیدنی شمال

خنک ترین شهرهای شمالی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهترین مقصد سفر به شمال در تابستان : تابستان فرا می رسد و ما را ترغیب به مسافرت می کند تا استراحت کنیم و یا حتی از گرمای شهر و منطقه خودمان عبور کنیم و جاده ها را تنگ کنیم. اما امسال برای تعطیلات تابستانی به کجا می روید؟ اگر شمال را برای مقصد تابستانی خود انتخاب می کنید ، این مقاله به شما بسیار کمک می کند.

سفربه شمال در تابستان کجا بریم؟ 

اگر امسال قصد سفر به شمال در تابستان و برنامه ریزی خود برای سفر به شمال کشور یا شهرهای معروف ایران مانند اصفهان و شیراز را دارید ، از ادامه مطلب خودداری کنید! با ما همراه باشید تا برای سفرهای تابستانی در گردشگری ایران مقصد های جذاب تری را برای شما به ارمغان بیاوریم که شاید قبلاً به آنها فکر نکرده باشید.

فیروزکوه ، بهترین مکان برای سفر در نزدیکی تهران در تابستان

احتمالاً نام فیروزکوه را شنیده اید ، حتی اگر به آنجا سفر نکرده باشید. فیروزکوه به دلیل هوای برفی و بارانی در زمستان و پاییز مشهور است و اغلب دارای محدودیت مسافرتی است. بنابراین ، مطمئناً این یک مقصد تابستانی بسیار جالب و دلپذیر است.

بهترین زمان برای سفر به فیروزکوه تابستانی است که هوا بسیار خوب و دلنشین است. فیروزکوه در جاده تهران به قائم شهر واقع شده است و دارای یک جاذبه طبیعی بسیاری برای یک سفر تابستانی است. فیروزکوه علاوه بر طبیعت بسیار زیبا ، دارای چندین جاذبه تاریخی بسیار زیبا است که همه باید حداقل یک بار از آن دیدن کنند.

به عنوان مثال می توان از کاروانسراها ، قلعه های باستانی ، گورستان های باستانی و امارت های بی شماری از این شهر نام برد.

بهترین مقصد سفر به شمال در تابستان

آلاشت؛ گمشده بهشت مازندران

یکی از بهترین مناطقی که باید در طول سفر تابستانی به دنبال آن باشید ، روستای آلاشت در مازندران است. روستای آلاشت باید به عنوان بهشت گمشده در شمال ایران شناخته شود که دارای جاذبه های بسیاری است. آلاشت 4 ساعت جلوتر از تهران واقع شده است و بهترین مکان برای یک سفر تابستانی باحال و سرزنده است.

بهترین مقصد سفر به شمال در تابستان

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که آلاشت زادگاه رضا پهلوی است و باید یکی از دیدنی ترین روستاهای کشور قلمداد شود. طبیعتی بکر ، منظره ای دیدنی ، بناها و اماکن مذهبی بی نظیر. حتی جالب است بدانید که در روستای صفا یک رصدخانه نیز وجود دارد که می تواند سفر شما را کامل کند.

بهترین مقصد سفر به شمال در تابستان

مکان های بسیار خوبی برای بازدید در این روستا وجود دارد ، می تواند یکی از بهترین انتخاب هایی باشد که می توانید برای یک سفر تابستانی داشته باشید. در سفر به آلاشت ، نزدیکی خیلی زیادی به سواد کوه دارید و در حقیقت ، یک تیر دو نشان می دهید! اگر به آلاشت سفر کرده اید ، حتما از روستای زیبای دهکده چورات دیدن کنید.

روستای فیل بند، بهترین مکان برای سفر در تابستان

نوبتی هم که باشد کم کم باید به دیدار از روستای فیل بند می رسیدیم. فیل بند یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری در بین شهرهای شمالی است و طرفداران بسیاری دارد. روستای فیلبند در بخش های جنوبی دو شهر بابل و آمل قرار دارد و همانند آلاشت، چنان است که گویی روی دریایی از ابرها قرار دارد.

منطقه فیل بند مرتفع ترین روستای ییلاقی در استان مازندران می باشد که به خصوص در بین علاقمندان به طبیعت طرفداران بسیار زیادی دارد. فیل بند با ارتفاعی ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در بیشتر روزها منظره ای که پیش روی شماست دریایی از ابرهاست. پس در بین گزینه های خود در انتخاب بهترین جای شمال برای مسافرت در تابستان، جایی هم برای فیلبند کنار بگذارید.

بهترین مقصد سفر به شمال در تابستان

ماسال بکرترین شهر شمال برای سفر

گیلان با طبیعت دلفریبش همیشه از بهترین مقاصد گردشگری در ایران بوده است و با طبیعت بکر و هوای دلپذیرش به بهترین شکل ممکن میزبان مسافران خود بوده است. ماسال شهری در استان گیلان است که ییلاقات ماسال از معروف‌ترین و زیباترین ییلاقات استان گیلان است.

این منطقه با داشتن جاذبه‌های طبیعی بسیار و هوای منحصر به فردی که دارد در بهار و تابستان مسافران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. یکی از معروف‌ترین ییلاقات این منطقه، روستای ییلاقی «اولسبلنگا» (Olasbelanga) یا «اولسبلانگاه» در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا است.
در این ییلاق شما تجربه قدم زدن بر روی ابرها را خواهید داشت که تصوری رویایی در ذهن همه ما است و گذراندن شبی در خانه‌های چوبی این منطقه ییلاقی، تجربه‌ای به یاد ماندنی است که حتی فکر قرار گرفتن در این منطقه روح را تازه می‌کند.

بهترین مقصد سفر به شمال در تابستان

جاهای دیدنی گرگان ، زیباترین مقصد گردشگری تابستانی

یکی دیگر از مقصد های معروف ایران ، روستای جهان نما در گرگان است. دهکده جهان نما از جاذبه های بسیاری برخوردار است و یکی از مقصد های نه تنها برای تابستان است که در صدر بهترین مناطق توریستی در پاییز قرار دارد.

بهترین مقصد سفر به شمال در تابستان

روستای جهان نما یکی از زیباترین روستاهای شمال است و مناظر باشکوه آن مناظر خیره کننده ای را در تابستان برای مسافران ایجاد می کند. جهان نما در ارتفاع 3086 متر از سطح دریا واقع شده است و دلیل نامگذاری آن همان است که جهانیان را به میهمانان خود نشان می دهد.

برای داشتن یک اقامت به یاد ماندنی در جهان نما میتوانید خانه های سنتی را رزرو کنید و اگر اهل کمپ زدن هستید اشتباه نکنید و حتما این کار را انجام دهید.

اگر اهل شب ماندن در طبیعت نیستید می توانید اجاره ویلا درگرگان برای اقامت رزرو کنید و صبح زود به این روستای دیدنی بروید.

بهترین مقصد سفر به شمال در تابستان

در این مقاله سعی کردیم بهترین سفرهای تابستانی خود را به شما معرفی کنیم. البته همانطور که انتظار دارید شهرهای دیدنی ایران برای یک سفر تابستانی محدود به این موارد نیستند و فقط تعداد معدودی از آنها برای شما معرفی شده است.

 

 

 

  • وبلاگ شیراز
  • ۰
  • ۰

مقصد برتر تابستانی در شمال: ایران تابستان های داغ و افسانه ای دارد که داغترین نقطه روی زمین در بیابان های ایران قرار دارد! اما این بهانه خوبی برای عبور از شمال از لیست مقصد های تابستانی شما نیست. در حقیقت ، شمال به دلیل داشتن یک کشور چهار فصل مشهور است. این بدان معنی است که می توانید در هر 365 روز از سال که می خواهید به شمال سفر کنید و از سفر خود لذت ببرید. حتی می توانید.

اکنون که امیدوارم متقاعد شوید که در تابستان از شمال بازدید کنید ، وقت آن است که درباره مقاصد خاصی در شمال که برای یک سفر تابستانی مناسب هستند اطلاعات بیشتری کسب کنید. به طور کلی ، مناطق کوهستانی ایران مانند البرز و دامنه های کوه زاگرس و دامنه کوه آنها بهترین مکان برای سفر در تابستان است.

در ادامه ، گلستانی ها برخی از بهترین مکانهای گردشگری در این استانها را برگزید و به شما معرفی می کند. بسیاری از این مکان ها جاذبه های طبیعی دارند ، اما از نظر تاریخی نیز دارای ارزش تاریخی هستند. بنابراین ، با golestaniha همراه باشید تا این مکانهای جالب را کشف کنید!

جواهر ده ، بهترین مکان برای سفرهای تابستانی

جواهر ده مانند قطعه ای از بهشت ​​روی زمین است که در فاصله 30 کیلومتری رامسر مازندران واقع شده است. چمنزارهای رنگارنگ پر از گل ، آبشارهای رویایی و بهاری و نسیم خنک که پوست شما را لمس می کند . یکی دیگر از مزیت های این روستا این است که مسیر رسیدن به جواهر ده به همان اندازه خود روستا زیبا است.

5 مقصد برتر تابستانی در شمال

همچنین ، اگر می خواهید سنتی و سبک زندگی افراد جواهر ده را بدانید ، تابستان زمان مناسبی برای بازدید از جواهر ده است. در تابستان مردم کشتی و والیبال بازی می کنند و تماشاگران زیادی در آن حضور دارند!

اگر مایل هستید یک شب را در این روستای جادویی بگذرانید ، می توانید برای اجاره ویلا در جواهرده اقدام کنید که برای شما ارزان تر از هتل ها می باشد. گزینه دیگر برای شما می تواند هم برای شما وجود دارد مانند اجاره ویلا در رامسر میباشد. از این گذشته ، رامسر تنها 25 دقیقه فاصله دارد. اگر می خواهید هزینه بیشتری پرداخت کنید حتما برای رقم زدن یک سفر رویایی اجاره ویلا استخردار در رامسر را تجربه کنید.

5 مقصد برتر تابستانی در شمال

آلاشت ، جذاب ترین سرزمین شمال

تنها 4 ساعت با مرکز شهر تهران فاصله دارد ، آلاشت یکی از روستاهای سوادکوه استان مازندران است. این یکی از بهترین روستاهایی است که در تعطیلات یا آخر هفته به آن متوسل می شوید. این روستا زادگاه رضا شاه پادشاه پهلوی ایران است. مردم محلی مهربان و مهمان نواز ، فضای کاملاً مطلوبی را در اینجا ایجاد کرده اند. هم طبیعت و هم تاریخ آن باید حک شده و کاوش شود. آیا می خواهید از آغوش مه غلیظ اطراف خود لذت ببرید؟ سفر و برنامه ریزی خود را برای آن انجام دهید.

5 مقصد برتر تابستانی در شمال

از آنجا که آلاشت در یک منطقه کوهستانی قرار دارد ، تابستان بهترین زمان برای حرکت در اینجا است. می توانید تمشک خوشمزه را امتحان کنید. اگر می توانید در هوای سرد بایستید ، در پاییز به اینجا بروید تا زیبایی های آن را ببینید. اگر دوست دارید کمپینگ کنید ، انتخاب زیبایی در دل طبیعت است. همچنین می توانید اجاره ویلا در آلاشت داشته باشید.

5 مقصد برتر تابستانی در شمال

ماسال روستای بی نظیرشمال

با نزدیک شدن به تابستان ، نیاز به فرار به مکانی خنک تر به سرعت افزایش می یابد. یکی از مکان هایی که می توانیم توصیه کنیم حتما حومه آسمانی ماسال است. این منظره طبیعی تقریباً دورافتاده در هر فصل توسط غبار دلپذیر پوشانده شده است. اقیانوس جالب غبار باعث می شود رویای شما از راه رفتن روی ابرها به حقیقت پیوسته باشد. جاذبه های طبیعی در اینجا دلایلی است که باعث شده است این منطقه به یک تفریح زیبا از بین مردم تبدیل شود.

5 مقصد برتر تابستانی در شمال

این زمین سبز در فاصله 60 کیلومتری تالش و 55 کیلومتری رشت استان گیلان واقع شده است. اگر می خواهید سفری به ماسال از تهران داشته باشید ، باید حدوداً 6 ساعت وقت بگذرانید. این شهر 622 کیلومتر عرض و 84 متر از سطح دریا دارد. بنابراین ، این دومین شهر مرتفع در گیلان پس از رودبار است.

نزدیکترین شهرها به ماسال فومن و انزلی هستند. شاید بهترین کار اجاره ویلا درانزلی باشد در این شهر هتل های مجل زیادی وجود دارد که بسیار گران است و ارزان ترین راه برای سفر اجاره ویلا می باشد.

5 مقصد برتر تابستانی در شمال

روستای ماسوله بهترین مقصد سفر تابستانی

ماسوله یک شهر تاریخی و توریستی است و یک کار عالی از معماری است. به سبک معماری آن معروف است که در آن "حیاط ساختمان فوق سقف ساختمان زیر" است. این اولین شهر تاریخی زنده در ایران است که در سال 1975 در فهرست میراث ملی ثبت شده است. نکته جالب اینکه بدانید ارتفاع پایین ترین قسمت به بالاترین قسمت در حدود 120 متر است. غبار زیبای شهر باعث شده است که از نظر بازدید کنندگان جذابیت بیشتری پیدا کند.

با متوسط دمای سالانه 13 سانتی متر درجه ، ماسوله مقصد مناسبی برای تعطیلات تابستانی است. در تابستان کاملاً زیبایی و طراوت این روستا را مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر اجاره ویلا در ماسوله در نزدیکترین شهر به ماسوله که می توانید در آن اقامت کنید انزلی است.  اگر دوست دارید ویلای ارزان قیمت در انزلی اقامت کنید  کافی است وارد سایت گلستانی ها شوید.

5 مقصد برتر تابستانی در شمال

دیلمان ، یک مکان عالی برای تابستان

دیلمان بهشتی است که در حدود 50 کیلومتری لاهیجان ، در گیلان ، ایران واقع شده است. برای رسیدن به این مکان ابتدا باید به لاهیجان و سپس سیاهکل برسید. بعد از حدود 45 کیلومتر رانندگی در یک جاده زیبا اما تیز ، به دیلمان خواهید رسید. دمای سالانه این روستا 12 است. بنابراین ، یک مکان عالی برای تابستان است.

دیلمان دارای چندین جاذبه طبیعی و انسانی است که می توانید از آنها بازدید کنید. اگر یک ورزشکار هستید ، می توانید پیاده روی و حتی غارنوردی کنید. همچنین علاوه بر مناظر شگفت انگیز ، آبشار لوناک ، قلعه کوتی ، قلعه گرمار و حمام دیلمان برخی از مکانهایی هستند که می توانید هنگام اقامت در این منطقه از آنها دیدن کنید.

5 مقصد برتر تابستانی در شمال

اگرچه برخی از اقامتگاه های خوب در دیلمان وجود دارد ، اما هیچ هتل فانتزی در این نزدیکی پیدا نمی کنید. اگر مایل به اقامت در ویلایی مناسبی داشته باشید حتما اجاره ویلا در لاهیجان را در نظر بگیرید.

 
  • وبلاگ شیراز
  • ۰
  • ۰

روستای زیارت | یک روستا پر از جاذبه های ناشناخته: روستای گردشگری زیارت با ارتفاع 1000 متر از سطح دریا ، در دامنه دو کوه کوهستانی و جنگلی واقع شده است. این روستا با آب و هوای مطبوع به عنوان یک منطقه تابستانی در نظر گرفته شده است. آب و هوای این منطقه در تابستان سرد و در زمستان سرد است. روستای زیارت یکی از بهترین مقاصد سفر تابستانی به شمال است و با اجاره ویلا در زیارت می توانید بهترین خاطرات سفر را برای خود رقم بزنید. روستای زیارت در همه فصول سال چیزی در آستین خود برای نشان دادن دارد پس از این همه دیدنی غافل نشوید.

اجاره ویلا در زیارت

در گذشته گردشگرانی که به دهکده زیارت سفر می کردند خانه های اهالی روستا را اجاره می کردند ، اما با احداث هتل و ویلاهای اجاره ای در این روستا ، گردشگران دارای مکان مناسب برای اقامت هستند. در این روستا شما میتوانید انواع ویلاهای اجاره تک خواب, دو خواب و یا حتی خانه های سنتی بی نظیری را برای اقامت رزرو کنید.

روستای زیارت

قیمت اجاره ویلا در زیارت

برای خیلی ازمسافرها هزینه اقامت خیلی مهم است اما در روستای زیارت به محض ورود شما تابلوهایی که روی آن نوشته اجاره ویلا در زیارت را به وفور خواهید پس نگران اقامت در این روستا نباشید. قیمت اجاره ویلا در زیارت از شبی 150 تومان تا شبی 700 هزار تومان می باشد که این اختلاف قیمت به دلیل امکانات و محل قرار گیری ویلا می باشد.

در روستای زیارت به دلیل چشم انداز زیبایی که دارد طبقات بالاتر و یا ترجیحا ویلا و آپارتمان های مبله ای که دارای تراس با ویوی خوبی باشند مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند. تمام جذابیت های این روستا را می توان از تراس یک ویلای بی نظیر در روستا دید.

روستای زیارت

بومگردی در زیارت

اما اگر از آن دسته از مسافرانی هستید که علاوه بر زیبایی آداب و رسوم و فرهنگ مردم منطقه برای شما مهم است می توانید اقامتگاه بومگردی خانه دوست را رزرو کنید. اینجا شما می توانید بوی روستا , نان تنوری و غذاهای محلی زیارت را امتحان کنید و زمانیکه از این همه زیبایی لذت بردید خود را بر روی زمین و دوشک دست دوز با لحاف و ملافحه های گل گلی رها کنید. اینجا شما طعم زندگی را خواهید چشید.

روستای زیارت

اجاره خانه روستایی در زیارت

خانه های قدیمی و سنتی همیشه یادآور خانه پدربزرگ و مادربزرگ است پس چه بهتر خاطرات شیرین گذشته همراه سفر شما باشد. پیشنهاد می کنم خانه سنتی بهرام را رزرو کنید که با حیاط زیبایی که دارد شما می توانید بوی طبیعت را استشمام کنید.

روستای زیارت

روستای زیارت کجاست؟

روستای زیارت با ارتفاع 1563 متر از سطح دریا ، در 17 کیلومتری جنوب شهر گرگان واقع شده و در واقع بین دو پای کوهی و جنگلی کوه قرار دارد. روستای زیارت از طریق منطقه جنگلی و دلپذیر ناهارخوران در 4 کیلومتری جنوب شهر گرگان قابل دسترسی است.

منطقه ناهارخوران مجموعه ای از فضاهای جنگلی در نزدیکی جاده ، ساحل رودخانه و امکانات شهری و توریستی را شامل می شود. این مجموعه با موقعیت جغرافیایی ویژه ، در دو کوه کوهستانی شیب دار قرار دارد و به همین دلیل از آب و هوای مطلوبی برخوردار است و مورد توجه تعدادی از گردشگران از مناطق مختلف است.

روستای زیارت

درختان بسیار بلند جنگل باستانی به همراه امکانات توریستی در منطقه ناهارخوران ، مکان تفریحی با چشم اندازهای باشکوه را فراهم کرده اند که نه تنها مردم گرگان بلکه افراد زیادی را در طول کل سال بویژه بهار و تابستان به خود جلب می کند. به همین دلیل گاهی اوقات مسافران ترجیح می دهند که اجاره سوئیت درناهارخوران را برای اقامت انتخاب کنند.

جاده پر پیچ و خم در جنگل به روستای زیارت پس از ناهارخوران آغاز می شود. و با پایان یافتن جاده ، یک پیاده روی دلپذیر و کوتاه را در طبیعت دست نخورده و جنگل های آنجا طی می کند تا به دهکده زیارت برسد.

روستای زیارت

این روستا علیرغم اینکه در نزدیکی منطقه ای با آب و هوای معتدل قرار دارد ، به دلیل هوای معتدل و در زمستان به دلیل پوشیده از برف ، در تابستان به دلیل داشتن هوای معتدل و در زمستان از مناطق جذاب برای گردشگران و مسافران است.

جاذبه های گردشگری در زیارت

این روستا با جاذبه های گردشگری مانند امامزاده عبدالله ، آبگرم با خواص درمانی ، آبشارزیارت ، خانه های سنتی ، کوه های بلند و سرسبز و غیره ، به عنوان یکی از 10 روستا با ارزشهای تاریخی  ایران معرفی شده است.

بافت تاریخی روستای زیارت متعلق به دوره های قاجار و پهلوی است. بافت خانه های سنتی این روستا ویژگی اصلی روستا است که در آن از هر حیاط هر خانه به عنوان راه رفت و آمد روستا استفاده می شود. همچنین رنگ دیوارهای خانه و باستانی آن یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روستای زیارت است. طول عمر  ​​مردم این روستا به دلیل زندگی طبیعی و استفاده از غذاهای جنگلی بیشتر از مردم عادی است.

معماری خانه های روستای زیارت

از نظر معماری خانه های این روستا با سقف های پوشیده از گل ، معماری زیبای داخلی آنها و سطوح بیرونی بسیار پر زرق و برق هستند. یکی از نکات جالب در مورد خانه های این روستا این است که حیاط خانه ها مسیرهایی را ایجاد می کند.

روستای زیارت

به عبارت دیگر ، فضای باز خصوصی خانه ها همان مسیری در روستا است که در آن می توان به اجاق های سنتی ، شیر آب ، حوضچه های کوچک و انبارها توجه کرد. با این حال ، این نوع قدیمی از معماری در برخی از قسمت های روستا که ساختمان هایی با معماری شهری در آن یافت می شود تغییر کرده است.

آبشار روستای زیارت

آبشار زیارت ، در 5 کیلومتری جنوب روستا و 19 کیلومتری جنوب شهر گرگان ، یکی دیگر از جاذبه های طبیعی منطقه است. در این منطقه دو آبشار وجود دارد که از ارتفاع 15 متر به یک استخر طبیعی سرازیر می شوند.

در منطقه نزدیک به آبشار ، به دلیل ریختن آب از ارتفاعات ، قطرات در هوا دیده می شود. به دلیل رطوبت نسبتاً زیاد ، سنگها با خزه و گلسنگ پوشانده شده اند. چنین گشت و گذارهای طبیعی گردشگران و مسافران را به سمت این روستا جذب کرده است.

روستای زیارت

علاوه بر این ، رودخانه زیارت از حاشیه شرقی روستا جاری است و در طول سفر 40 کیلومتری آب مورد نیاز روستائیان را تأمین می کند. ساحل رودخانه ، کوهستان ها ، دره ها و جانوران از جاذبه های طبیعی در مجاورت این روستا است.

 

  • وبلاگ شیراز
  • ۰
  • ۰

بهترین روستاهای گردشگری شمال : معرفی روستاهای گردشگری در شمال که باید حتما سفرکنید؟ چرا دیدن روستاهای شمال هیجان انگیز است ؟ شما تا به حال تجربه سفر به روستاهای ییلاقی شمال را داشته اید؟ بسیاری از روستاهای زیبا در شمال وجود دارند که شاید هرگز نام آنها را نشنیده باشید! اما آنها آنقدر تماشایی هستند که ما به شما پیشنهاد می کنیم بروید و از آنها دیدن کنید. با توجه به اهمیت روستاگردی، ما در این مقاله در مورد بهترین روستاهای شمال صحبت خواهیم کرد که در واقع ارزش دیدن دارد. سپس به ما بپیوندید و با این روستاها بیشتر آشنا شوید!

سوباتان

سوباتان منطقه ای زیبا است که در نزدیکی دریاچه نئور در بین استان شمالی اردبیل و گیلان واقع شده است. زیبایی و آرامش آن هر ساله بازدید کننده های محلی و گردشگران خارجی را به خود جلب می کند ، زیرا آب و هوای خنک آن برای فرار از گرمای تابستان بسیار عالی است.

این منطقه همچنین به دلیل دامپروری مشهور است و از مرغوبترین گوشت و لبنیات ایران را تولید می کند. اواسط بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از سوباتان است. اوایل پاییز نیز یک فصل عالی برای بازدید از این منطقه است. به دلیل هوای سرد آن ، در طول زمستان تعداد کم ساکنان دائمی در این روستا وجود دارد.

بهترین روستاهای گردشگری شمال

ماسوله

یکی از بهترین روستاهای گردشگری شمال که در واقع طرفداران زیادی دارد و شاید کمتر کسی باشد که هنوز به آنجا نرفته باشد ماسوله است. از نظر معماری ، این منطقه در لیست دهکده های پله ای ایران قرار دارد و فضای عاشقانه خاصی را برای بازدید کنندگان خود فراهم می کند.

ماسوله در حدود 60 کیلومتری جنوب غربی رشت و 32 کیلومتری غرب فومن واقع شده است. این روستا در محدوده کوهستان البرز در نزدیکی ساحل جنوبی دریای خزر ، 1،050 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. خود این دهکده در ارتفاع 100 متری تفاوت دارد. محله های مختلف ماسوله: ریحانه بار ، خنج بار ، محله بار ، محله کاسه سر و اسد.

بهترین روستاهای گردشگری شمال

روستای مازیچال

این روستا یکی از جذاب ترین روستاهای شمال ایران است. در ارتفاع 2600 متری بالای دریا قرار گرفته است و نام آن در فهرست روستاهای گردشگری شمال قرار دارد. مازیچال  یکی از معدود مکان های جهان است که می توانید به راحتی ابرها را زیر پاهای خود مشاهده کنید و حتی آنها را در دستان خود لمس کنید.

بهترین روستاهای گردشگری شمال

فیلبند بام مازندران

دهکده فیلبند در استان مازندران یکی از زیباترین مناطق حومه ایران است که شبیه به یک افسانه افسانه ای است. این دهکده در بالای ابرها قرار دارد و شما از تماشای ابرها که در زیر دهکده پخش می شود لذت خواهید برد. وقتی هوا واضح و آفتابی است ، این روستا از آنجا که در بالاترین نقطه منطقه واقع شده است ، منظره ای عالی از اراضی اطراف را نشان می دهد.

تماشای طلوع خورشید و غروب خورشید در اینجا یک تجربه شگفت انگیز است ، به خصوص وقتی که خورشید در ابرها فرو می رود و آنها را با نور شگفت انگیز خود رنگ می کند. آرامش روستا و ریتم کند زندگی ، آن را به یکی از بهترین مکان ها برای فرار از زندگی پر سرعت شهر تبدیل می کند. به دلیل ارتفاع منطقه ، بهترین زمان برای بازدید از فیلبند از اواخر ماه فروردین آغاز می شود و در ماه مهربه پایان می رسد.

بهترین روستاهای گردشگری شمال

جزیره آشوراده

اشوراده بخشی از بندرترکمن و یکی از مکانهای زیبای استان گلستان است که در 25 کیلومتری گرگان واقع شده است. اشورا ده (اهوراده) تنها جزیره ساحل ایران از دریای خزر (خلیج گرگان) با آب و هوای مرطوب و معتدل است و مکانی مناسب برای حیات وحش است (هنگامی که آب دریای خزر سرخ می شود ، به یک شبه جزیره) صادرات خاویار ، اسکله بندر ترکمن و سایر امکانات از جاذبه های این منطقه است.

آشوراده یکی از مناطق اصلی ماهیان خاویاری ، گونه هایی است که خاویار را فراهم می کند. بیش از 40 درصد خاویار ایران در نزدیکی جزیره آشوراده تولید می شود.

روستای زیارت

روستای زیارت در فاصله 12 کیلومتری واقع شده است. در جنوب گرگان و از آب و هوای مرطوب برخوردار است. رودخانه زیارت از شرق این روستا عبور می کند. وجود رودخانه , کوه ها و جنگل اطراف باعث جذابیت این روستا شده است.

مسجد قدیمی و امامزاده عبدالله اماکن مذهبی این مکان هستند. زیارت در دره ای در قسمت شرقی جنگل های بارانی هیرکانیای خزر واقع شده است.  برخی از تپه های اطراف آن توسط گوسفند ، بز و گاو چریده می شوند. در جنوب روستا ، در انتهای جاده خاکی ، آبشار واقع شده که از جاذبه های گردشگری محبوب است.

برای دیدن این همه زیبایی غفلت نکنید و سریعتر به فکر اجاره ویلا در زیارت باشید تا بتوانید با دیدن این همه زیبایی روحی تازه در بدن خود بدمید.

 

  • وبلاگ شیراز
  • ۰
  • ۰

اقامتگاه ساسنگ در قلب جنگل های هیرکانی: اقامتگاه بومگردی ساسنگ یکی از بی نظیرترین اقامتگاه های گلستان است که میتوانید به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنید. اقامتگاه ساسنگ در روستایی با همین نام ساخته شده است. روستایی که تمام خانه های آن از گچ خشت ساخته شده است. هیچ خانه بتونی و سیمانی در روستای ساسنگ وجود ندارد. روستای ساسنگ به دلیل تردد کم ماشین بسیار آرام و دنج است.

معنی لغوی ساسنگ

ساسانگ به معنای مالیدن سنگ است. وقتی به دهکده قدم می زنید ، کنار رودخانه با صخره های بزرگی که در این مسیر قرار دارند ، خواهید دید. اهالی این روستا می گویند که آنها در قدیم خانه های خود را با سنگ می ساختند که دیگر در دسترس نیست. با این حال ، با تحقیقات بیشتر نتیجه گرفتیم که "SA" در ابتدای کلمه ساسنگ به معنای سنگ مورد استفاده در مالش بود. بقایای آسیاب سنگی در منطقه آبشار وجود دارد که ممکن است مربوط به این نام باشد.

اقامتگاه ساسنگ

راحله احمدی: داستان او چیست؟

راحله احمدی از شغل اصلی خود به عنوان مهندس بود برای کار و زندگی در روستایی به دور از زندگی شهری در تهران استعفا داد و به استان گلستان رسید. البته خانم احمدی تا سن 18 سالگی در گلستان زندگی می کرد و کم و بیش با اقلیم و فرهنگ این منطقه آشنا بود.

وی اصالتاً اهل گلستان نبود اما در این استان بزرگ شد. در شش ماه دوم سال ، خانم احمدی در جستجوی روستایی با پتانسیل گردشگری بود. او در روستا نه دارایی پدرانه داشت و نه سابقه زندگی در آن را داشت و نه در این روستا اعضایی از خانواده آن حضور داشتند.

بیشتر او به دنبال روستایی در ارتفاعات و دامنه های جنگلی بود. او می دانست که مناطق ترکمنستان از نظر جاذبه های توریستی پنانسیل بسیار بالایی دارند اما به دلیل اینکه دوست داشت در جایی که کار می کند زندگی هم کند و با توجه به گرمای سوزان و غیرقابل تحمل این مناطق را از لیست خود حذف کرد.

خانم احمدی به دنبال دهکده ای می گشت که خانه های آن بسیار قدیمی باشد اخیراً بافت اجتماعات در گلستان تغییر کرده و به خانه های ساخته شده با سنگ تبدیل شده است. او همچنین تلاش کرد یک مکانی باشد که مسافران و توریست ها بتوانند یک روز گردش و تفریح بدون استفاده از ماشین و رانندگی را داشته باشند. بنابراین ، او به دنبال جاذبه های طبیعی مانند آبشارها ، رودخانه ها یا جنگل ها بود.

اقامتگاه ساسنگ

با توجه به بررسی روستاهای زیاد در نهایت روستای ساسنگ را به عنوان مقصد نهایی انتخاب کرد. این روستا در انتهای جاده زیبایی که شما را مبهوت خود می کند. با اینکه مردم روستا از این ساسنگ زیاد راضی نبودند و شکایت از سختی زندگی می کردند و همچنین بیشتر جوانان روستا برای کار کردن به جاهای دیگر رفته بودند اما خانم احمدی به کار خود ادامه داد.

یکی از پسران خردسال این روستا یک آبشار به راحله نشان داد که 30 دقیقه طول کشید تا بدون ماشین به آن برسید. مسیر آبشار یک جاده جنگلی بدون مسیر ماشین بود که منجر به آبشار پر از آب و حوضچه بزرگی شد.

اقامتگاه بومگردی ساسنگ با بالکن زیبا و سنتی

خانم احمدی با مشاهده این همه زیبایی با دهیار روستا جلسه ای ترتیب دارد و خواست که در این منطقه زمین و یا خانه ای سنتی برای آن پیدا کند تا بتواند اقامتگاهی در این روستا دایر کند. یک سال و نیم طول کشید تا وی خانه ای از گچ خشت را در آن روستا اجاره کند. خانم احمدی با کمک یکی از معماران ، این خانه گل را در مدت دو ماه و نیم مرمت کرد. اولین گروه از گردشگران به اقامتگاه بومگردی ساسنگ آمدند.

کم کم همه از وجود چنین اقامتگاهی با خبر شدند و به دلیل تعداد بالای مسافر خانه کوچک دیگر پاسخگو نبود وخانم احمدی زمینی را خریداری کردند و شروع به ساخت اقامتگاه ساسنگ کردند. اقامتگاهی که دارای اتاق مهمان و همچنین آشپزخانه باشد. البته در این بین اهالی روستا با اجاره خانه های خود به خانم احمدی کمک بسیاری کردند.

بعد از مدتی خانم احمدی تصمیم گرفت که 9 اتاق دیگر به اقامتگاه ساسنگ اضافه کند و با گسترش اقامتگاه بومگردی ساسنگ میزبان مسافران بیشتری شد به طوریکه در تعطیلات نوروز دیگر پاسخگو حجم زیاد مسافران نبود.

اقامتگاه ساسنگ

اقامتگاه بومگردی ساسنگ

در حال حاضر اقامتگاه ساسنگ گسترش پیدا کرده و تعداد زیادی از افراد دراینجا مشغول به کار شده اند و در آخر هفته ها که این مجموعه شلوغ می شود چند نفر دیگه برای کمک به اقامتگاه ساسنگ می آیند. در اقامتگاه بومگردی ساسنگ شما کارگاه صنایع دستی را نیز خواهید دید که درآن زنان هنرمند روستا در حال بافندگی و عروسک سازی هستند.

البته در بومگردی ساسنگ برخی از ساکنان روستا می توانند محصولات طبیعی مانند ترشی و غذاهای دست ساز را به گردشگران می فروشند.

بعضی اوقات بعضی از اهالی روستا در کنار میهمانان می نشینند و آواز می خوانند. در این روستا گروههای بزرگی از مردم ترکمن ، سیستانی ، بلوچ و قزلباش وجود دارند که بعضی اوقات گروه های رقص سیستانی برای مهمانان می رقصند.

داخل اتاقهای اقامتگاه ساسنگ

محل اقامت در اقامتگاه بومگردی ساسنگ دو بخش دارد. قسمت اول آن قسمت مرکزی خانه است که خانه قدیمی ، نوسازی شده است و قدمت آن حدود 50 تا 60 سال بر می گردد. کل ساختمان از چوب گل و لای هلم ساخته شده و دارای سه اتاق خواب ، یک اتاق نشیمن و یک بالکن بزرگ است. در داخل اتاق ها دودکش هیزم وجود دارد. در قدیم همه در این شومینه ها می پختند و در معماری شهر جایی برای آشپزخانه نبود. آشپزخانه ها حتی در خانه های جدید آنجا تعریف نشده اند.

در ساختمان تازه ساخته شده ، هر اتاق دارای توالت (هم توالت ایرانی و هم توالت فرنگی) و شومینه و برخی از اتاق های خواب دارای یک تختخواب و تهویه هوا. در واقع در این مکان ها به دلیل آب و هوا ، لازم نیست کولر را روشن کنید. نکته قابل توجه این است که نام اتاق های اینجا از نام درختان گرفته شده است.

اقامتگاه ساسنگ

تجارب جذاب گردشگران در بومگردی ساسنگ

برای اکثر گردشگران ، جالب است که یک زن از یک شهر به روستا منتقل شد و یک ساختمان ویرانگر را به چنین اقامتگاهی تغییر داد. همچنین این واقعیت که این شهر اصالت خود را از دست نداده است ، چیزی را به خود جلب کرده است که مورد توجه بسیاری از بازدید کنندگان قرار گرفته است. همچنین برای این افراد جالب است که غذاهای محلی مانند آش رشته و مرغ ترش را بپزند.

برنامه های گردشگری دراقامتگاه ساسنگ

بازدید از پارک ملی گلستان

این بازدید در تمام فصول انجام می شود. فصل «گاوبانگی» گوزن‌های قرمز فرا رسیده است. فصل جفت‌گیری مرال یا گوزن قرمز فرا رسیده است و بدین‌ ترتیب از نیمه آخر تابستان تا نیمه اول ‌ماه پاییز گام‌های اولیه برای افزایش جمعیت این گونه از حیات‌وحش برداشته می‌شود.

جنگل‌های هیرکانی مهم‌ترین زیستگاه مرال‌ها در ایران است. پارک ملی گلستان، گلستانک در نزدیکی چالوس و دودانگه در مازندران، اصلی‌ترین زیستگاه گوزن قرمز است.

قوچ مستی

زیستگاه اولیه قوچ اوریال در پارک ملی گلستان و جنگل های شمالی ایران است و فصل جفت گیری آن ازاواسط آبان ماه شروع می شود. در ایران سه نوع قوچ وجود دارد که یکی از آنها قوچ اوریال است. در طول فصل جفت گیری ، این قوچ ها از ارتفاعات پایین می روند و توجهی به اطرافیان نمی کنند.
در فصول دیگر افرادی که علاقه مند به بازدید از این پارک هستند یک تور یک روزه خواهند داشت. بازدید از چشمه آسو، چشمه زاو(که آب پارک ملی گلستان را تأمین می کند) ، موزه ملی حیات وحش ، دشت آهو و دشت میرزا بیلو.

تور خالد نبی یا پکیج ترکمن صحرا

صبح بعد از صرف صبحانه ، یک اتومبیل در اختیار مهمانان است و آنها را به سمت خالد نبی می برد. این گورستان یکی از اصلی ترین جاذبه های شمال شرقی ایران است. دلیل اصلی جذابیت این مکان وجود سنگ قبرهایی است که در اندازه های مختلف برای دستگاه تناسلی زن و مرد مورد استفاده قرار می گیرد.

مشابه این نمادها ، این سنگ ها در شرق آسیا ، هند و ویتنام نیز یافت می شوند و تاریخچه این سنگ ها در ایران به 700 یا 800 سال پیش در امپراتوری سلجوقی بر می گردد. آخرین قبر در قبرستان خالد نبی به 70 سال پیش برمی گردد. اقامتگاه ساسنگ  2 ساعت با گورستان فاصله دارد.

بازدید کنندگان بعد از بازدید از گورستان صبح ، بازدیدکنندگان را به سمت کوره های ترکمن می روند که 10 تا 20 دقیقه پیاده روی دارد. در این موزه ها به موسیقی ترکمن گوش می دهند و غذاهای ترکمن نیز سرو می شوند.

ترکمن ها به بومگردی ساسنگ نمی آیند ، اما گردشگران برای گوش دادن به ساز ترکمن ها و خوردن غذای آنها به خانه ترکمن ها می روند. مهماندار درباره گردشگران و آداب و رسوم ترکمن ها توضیح می دهد و زنان ترکمن صنایع دستی خود را نشان می دهند.

اقامتگاه ساسنگ

پس از چرت زدن و نوشیدن چای ساخته شده در آتش ، گردشگران به همراه ترکمن ها از اسب های ترکمن بازدید می کنند. هر توریستی به همراه سوارکار سوار بر اسب می شود و در دشت های ترکمن گشت می زند. آنها از مسیر گنبد گابوس ، بلندترین برج آجری جهان که در یونسکو ثبت شده است برمی گردند. بهترین فصل برای بازدید از خالدنبی فروردین و اردیبهشت است. در این منطقه اسب های وحشی نیز زندگی می کنند.

در جنگلهای ساسنگ انواع گیاهان و حیوانات وجود دارد. همچنین درختان انجیلی (درختان آهنی) نیز وجود دارند که از دوره زمین شناسی سوم باقی مانده و یکی از گونه های اصلی جنگلهای هیرکانی یک درخت انجیلی است. در مسیر رسیدن به آبشار ساسنگ که در قلب جنگلهای هیرکانی قرار دارد ، می توانید درختان انجیلی ، توسکا ، راش ، افرا ، ناروار ، ون یا زبان گنجشک را مشاهده کنید.

ظروف مخصوص اقامتگاه ساسنگ

غذای اصلی این منطقه ترچین ترش است. این وعده غذایی شامل برنج محلی مینودشت در شمال ایران و سبزیجات محلی وحشی ساسانگ (مانند آلرزو ، نارشکونو ، نرنجی و موشیکونو) است. سپس ، این سبزیجات با روغن ترکیب شده و پخته می شوند و با آب نارنج طعم دار می شوند.

اقامتگاه ساسنگ

در آخر این سبزی ها را داخل ظرف قرار می دهند ، سپس مرغ را روی سبزیجات می گذارند و برنج را روی مواد می ریزند. انواع آش محلی (خاکستر ترش و ماست آش که با برنج پخته شده اند) نیز در این مکان تهیه می شود.

بیشتر غذاهای این روستا با سبزیجات پخته می شوند که در این روستا رشد می کنند. همچنین چای گیاهی بوورینگ و آلوسیا سیتروودورا با استفاده از گیاهانی که در روستا پرورش داده می شوند تهیه می شود.

  • وبلاگ شیراز